CARIAN ANDA

Tuesday, July 10, 2012

ANAK TAK SIHAT


penat sampai tertido die...cian2


Dah hampir seminggu gak si Syabeel ni tak gi sekolah, disebabkan tak boleh juga nak antor ke Taska penyelesaiannya aku hangkot la anak teruna ni ke tempat kerja. Memandangkan cuti pon dah tak berapa banyak sangatdah. Isk2....tahun ni dah teramik banyak sangat cuti. 

sejuk2

Memandangkan demam dia pon dah ok, cuma ruam-ruam kat badan yang macam ruam campak tu ajer yg dah makin kering jadik mak pon angkot la sekali anak kesayangan yang sorang ni. Dia okeh jer, dapat psp, main game, makan, pastu tertido. 

sib bek la ada tilam ni hah

Kesian plak, mujur la mak nyer keje ni fleksibel kan, konter luar ni tak la ramai sangat orang, dan ada bilik kecik senang untuk kami bertugas. Memandangkan semua peralatan ada, dengan penghawa dingin bertambah sedapla dia melelapkan mata sambil menemankan maknyer bertugas. (kalaula bos mak tau isk3...ampon boss...kalau tak keje kang tak cukup plak staff kan).
semua orang taknak bayor bil ke...

Ni nasibla Syabeel dah besar dan mendengar kata. Jadi tak la payah sangat nak menjaga kalau si Kippi mau aku terjerit2 aje dalam nih.Sok raya pon ramai yg apply coti jadik mak kene bertugas. Mau raya kali ni angkut dua2 ke opis...mak aiii..tak mo2...ilang mood raya mak nanti...suh ayah ja jadik babysitter yer...

lepak la situ sampai jam 4

4 comments:

Unknown said...

seb baik boleh bw skali g opis.. kalau x boleh tu yg haru... isk.. isk..

emma marini said...

hi hi hi, comel jer dia tido...tak lama lagi baik ler tu. Macam Darwish dulu http://whymore.blogspot.com/2011/07/viral-exanthem.html

SABARINA said...

tula dah 3 hari aku berkampung kat konter giant ni hah, mujur la kami share2 duit beli tilam kecik utk tido dalam ni masa time rehat. muhahahha.....ada gak kegunaannya tu...Ema, mcm2 permintaan orang tak sihat ni, ada je bende dia nak kat sini hah. Sarapan, makan tengahari semua dalam ni jer hah,

SABARINA said...

mokcik queen, tula pasal penin gak mula2 pikior mana nak antor budak nih, last2 aku angkut jer gi kerja...

SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts