CARIAN ANDA

Saturday, December 24, 2011

IM SUPER SYSTEM BAGI DUIT FREE AJE


Dalam dok layan FB memalam buter tadi..Cik  ter'click' link yang di publish oleh sorang mamat fesbuk yang tak dikenali.


DEn sajo2 baco menatang pe ke bondo la ni ...ermmm ok gak...menarik gak. apo kato kite cecuba nasib..alah mana tau kan cecuba jer lahhhh..hehe..IM SUPER SYSTEM...

Eden ni terujo sobab selalunyo belum pernah den nengok menatang  e-book ni yg diberi percuma..biasonyo la kan mesti kono bayar paling cikai pon seploh hengget.


spongebob squarepants gift idea guideJadi eden  pun join le hehehe..yolah percumo kannn..rezeki jangan ditolak untung sabut timbul....rezeki kalau Allah nak bagi dalam apo juo bontuk yang ponting kono gak la usoho. Usoho la sikit dah bagi percumo tinggal buek promosi ajo pon. Kalau maleh, dok apo pun tak dapek doh.


Mungkin e-book ini boleh gak nolong2 kita untuk menjana pendapatan.....atau sekurang-kurangnya menaikkan somangat diri kit...AKU JUGA BOLEH BERJAYAAAAAAAAAAAAA!!!!!..





Ya Allah..ter'over' la pulak....kan...heheheheheheh
Cuba la ye....PERCUMA je.pastu boleh dapat DUIT!!!!! .apo yang payah bonar korang ni pon cubo ekau semuo  click banner yg berkelip2 tu kojap hah dah datang blog den ni buek2 la paper yang patut2 pon. Tak berpeluh pon ketiak nu ha......oooo udah yooo...mekasih bebanyok iyo len kali datang sini lagi yo... Semoga jaso2 baek kengkawan yang datang melawat blog den ni di berkati dan dirahmati Allah sentiaso. Aminnn...


Bagaimana memulakan Internet Marketing daripada rumah TANPA MODAL yang tinggi! Malah boleh bermula dengan tangan kosong!
Bagaimana memulakan Internet Marketing secara part time. Bekerja hanya di meja makan daripada rumah. Malah mungkin juga bekerja dari bilik tidur sahaja!
Membongkar POTENSI luar biasa dalam Internet Marketing. Anda sebenarnya boleh jual apa sahaja produk di internet. Yang anda perlu tahu hanyalah _________ ajaib yang mampu membuatkan produk anda laris

Saya benar-benar teruja hari ini kerana
salah seorang sahabat saya baru sahaja
bocorkan satu rahsia.

Nak tahu rahsia apa?

Beliau dedahkan cara terbai untuk hasilkan
pendapatan rm3,000 hingga rm10,000
setiap bulan melalui Internet Marketing!

Jika anda nak tahu rahsia beliau...
Cepat download sekarang, ianya terhad!
PERCUMA tetapi hanya dalam tempoh
yang singkat! Saya cuba untuk suka-suka saja. Tapi bagi anda yang serius untuk melakukannya sudah pasti ianya percuma. Anda tengok dan lihatlah hasilnya sendiri.

http://www.im-supersystem.com/hop.php?ref=erynaakma



Wednesday, December 21, 2011

SURVEY .FAQ GET MONEY WITH IT.



 Ada sesapa yg suka-suka nak try wat duit PERCUMA tak?? MEh sini Cik Kak kongsi 1 program nih... Tatau la betol atau dak I just suka-suka try jer. Kalau nak tau leh dapat duit atau tak meh kita try beramai-ramai ek...
SIAPA NAK DUIT PERCUMA... SEHARI BOLEH DAPAT USD14 UNTUK JAWAP SOALAN SURVEY YANG DIKEMUKAKAN... SEHARI MAXIMUM BOLEH JAWAP 3 KALI SURVEY.... BERMAKNA 3 DARAB USD14= USD42... DAN ANDA PASTI TERKEJUT... SAYA PUN TERKEJUT KERANA SEBELUM NIE... SAYA TAK TAHU APA2 PUN TENTANG SURVEY-FAQ.COM...

CUBALAH... FREE SAHAJA... TAK ADA YURAN TAHUN, YURAN BULAN... ATAU APA2 KENA BAYARLAH... PENDEK KATA KINK DI LINK INI ANDA AKAN TAHU NANTI...
klik sini http://Survey-Faq.com/?ref=2497967
 Banyak agensi memberikan statistic maklumat kepada Pengiklan, Agensi kami  juga salah satu darinya. Kami memainkan peranan penting dalan era perniagaan masakini kerana Agensi kami memberikan sepenuhnya maklumat yang berinformasi kepada anda dan rakan perniagaan kami.
 Apa yang kami mahukan dari anda ialah, anda menonton rakaman video pengiklanan, mendapatkan maklumat dari pandangan orang ramai dan secara tak langsung membuat duit darinya. Dari setiap penilaian dari maklumat yang anda dapatkan anda akan dapat bayaran sebanyak $7-10 kedalam akaun anda.
 Membuat penilaian maklumat ini tidak memakan masa yang lama dan anda juga akan mengetahui jenama apa yang terbaik dan barangan terbaru didalam pasaran semasa. Dan yang pasti anda juga membuat duit dari hasil survey tersebut.
Untuk kemudahan anda kami menyediakan program affiliate yang  terbaik di internet. Kami berminat untuk mendapatkan seramai ahli dari kawan-kawan anda untuk menambahkan lagi bilangan. Jadi kamii menawarkan kepada anda
1.       Anda dapat $14 untuk setiap survey yang anda lakukan.
2.       Anda dapat $15 ke akaun anda (untuk setiap penglibatan rakan niaga anda)
3.       Anda jug menikmati 20% hasil earning dari rakan niaga anda.
 Langkah pertama

DaftarMasukkan nama login pilihan anda
Password pilihan anda
Key in sekali lagi password pilihan anda
Masukkan email paypal akaun anda.Jika belum anda paypall akaun anda perlu daftar dahulu.
Klik Registration.
Kemudian setelah pendaftaran selesai anda boleh terus bermula.
Selepas anda login anda boleh mula klik survey dan dapatkan imbuhan anda.

Mudah bukan .Percuma sahaja tak perlu bayar sesen. Anda hanya perlu layari website ini, daftar, login, promosikn link anda seberapa yg boleh untuk terus dapat duit. Semudah ABC.
Duit akan dikredit ke akaun anda. Boleh semak. Dah bertambah kan….so simple.
Dan payment boleh dikeluarkan minima 1000.

So simple pe lagi jom la try ramai-ramai
Klik http://Survey-Faq.com?ref=2497967 untuk daftar sekarang.






Tuesday, December 20, 2011

"Setiap Sedutan Membawa Padah"

YUHUUUU....
U ollls tau tak apa yang best tentang R.O.K.O.K. Meh sini Cik Kak nak bagitau sikit yer...
Bagi yang dah tahu tapi buat-buat tak tahu tentang keburukan menatang nih yer sila pegi main jejauh dari sini.... 



Kekadang tak berapa nak paham naper la dorang2 ni suka sangat merokok. Apa yang bestnyer tu cecita sikit. Kalau budak sekolah tu hah selamba derk jer berasap-asap depan orang ngan baju sekolah. Nak kata nampak macho, gagah perkasa, bijak leksana, idok ler Cik Kak ni nampak walau sesipi pun. 
Dah cam ekzos lori der ler...isk3....

Dah la plaktu duit pon masih mintak kat mak ayah lagi. Udah-udah ler dik berenti jer le merokok yang memang takde pekdah tu. Buang duit jer bek beli makanan yang berkhasiat. Atau simpan untuk beli barang yang lebih berfaedah.

Korang tak geli ke ada sel darah babi dalam tuh...hiiii akak dengor pon dah geli gelemen tau dak... Korang selamber jerk berasap2 dah tu asapnyer kene plak kat akak ni hah...


Rokok adalah silinder dari kertas berukuran panjang antara 70 hingga 120 mm (variasi bergantung kepada negara) dengan diameter sekitar 10 mm yang berisi daun-daun tembakau yang telah dicacah. Rokok dibakar pada salah satu hujungnya dan dibiarkan membara agar asapnya dapat dihirup melalui mulut pada hujung yang lain.
Terdapat dua jenis rokok, iaitu rokok yang bertapis dan tidak bertapis. Rokok yang bertapis dibuat daripada bahan busa serabut sintetik yang berfungsi untuk menyaring nikotin.




Rokok biasanya dijual dalam bungkusan berbentuk kotak atau kemasan kertas yang dapat dimasukkan dengan mudah ke dalam kantung. Kebelakangan ini, bungkusan-bungkusan tersebut juga umumnya disertai dengan pesanan kesihatan yang memperingatkan perokok akan bahaya kesihatan akibat merokok, misalnya kanser paru-paru atau serangan jantung.


Manusia terawal di dunia yang merokok adalah suku bangsa India di Amerika. Mereka merokok untuk memuja dewa atau roh. Pada abad 16, ketika bangsa Eropah menemukan benua Amerika, sebahagian dari para penjelajah Eropah terikut untuk menghisap rokok dan kemudian membawa tembakau ke Eropah. 

Kemudian kebiasaan merokok mulai muncul di kalangan bangsawan Eropah. Berbeza dengan bangsa India yang merokok untuk keperluan pemujaan, orang Eropah merokok hanya untuk kesenangan semata-mata. Pada abad ke-17 para pedagang Sepanyol membawa masuk rokok ke Turki dan mulai saat itu, ia terus menular ke negara-negara Islam.



"Setiap Sedutan Membawa Padah"
 
Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4 000 bahan kimia beracun yang membahayakan dan boleh membawa maut. Dengan ini setiap sedutan itu menyerupai satu sedutan maut. Di antara kandungan asap rokok termasuklah bahan radioaktif (polonium-201) dan bahan-bahan yang digunakan di dalam cat (acetone), pencuci lantai (ammonia), ubat gegat (naphthalene), racun serangga (DDT), racun anai-anai (arsenic), gas beracun (hydrogen cyanide) yang digunakan di "kamar gas maut" bagi pesalah yang menjalani hukuman mati, dan banyak lagi. Bagaimanapun, racun paling penting adalah Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida.

Tar mengandungi sekurang-kurangnya 43 bahan kimia yang diketahui menjadi penyebab kanser (karsinogen). Bahan seperti benzopyrene iaitu sejenis policyclic aromatic hydrocarbon (PAH) telah lama disahkan sebagai agen yang memulakan proses kejadian kanser.

Nikotin, seperti najis dadah heroin, amfetamin dan kokain, bertindak balas di dalam otak dan mempunyai kesan kepada sistem mesolimbik yang menjadi punca utama penagihan. Sindrom ketagihan terhadap nikotin yang ditunjukkan dengan gejala gian, tolerans dan tarikan, adalah mungkin lebih hebat berbanding najis dadah. Malah daripada kajian saintifiknya nikotin itu juga sejenis najis dadah, sepertimana yang telah diiktiraf oleh dunia perubatan. Seseorang yang kehabisan rokok kadangkala berkelakuan seperti mengalami gangguan akal dan dalam keadaan yang amat tertekan sekali. Oleh itu terlalu sukar untuk sesiapa yang telah terjerat dengan ketagihan merokok, meninggalkan tabiat itu untuk selamanya, kecuali dengan ikhtiar yang serius dan kehendak Allah jua.

Nikotin turut menjadi punca utama risiko serangan penyakit jantung dan strok. Hampir satu perempat mangsa pesakit jantung adalah hasil punca dari tabiat merokok. Di Malaysia, sakit jantung merupakan menyebab utama kematian sementara strok adalah pembunuh yang keempat.

Karbon Monoksida pula adalah gas beracun yang biasanya dikeluarkan oleh ekzos kenderaan. Gas ini menjejaskan bekalkan oksigen ke tisu-tisu hingga ianya menjadi terencat dan akhirnya boleh menyebabkan maut sekiranya paras karbon monoksida di dalam badan melebihi 60%.

Apabila racun rokok itu memasuki tubuh manusia ataupun haiwan, ianya akan membawa kerosakkan pada setiap organ disepanjang laluannya, iaitu bermula dari hidung, mulut, tekak, saluran pernafasan, paru-paru, saluran penghazaman, saluran darah, jantung, organ pembiakan, sehinggalah ke saluran kencing dan pundi kencing, iaitu apabila sebahagian dari racun-racun itu dikeluarkan dari badan.

Kesan Asap Rokok Kepada Si Perokok Dan Orang Disekeliling
Si perokok bukan sahaja perlu bertanggungjawab pada diri sendiri tetapi turut bertanggung jawab pada orang disekeliling akibat daripada bahaya asap rokok. Asap rokok yang dihidu oleh perokok atau mereka yang berada di sekelilingnya, akan memasuki rongga mulut dan hidung melalui kerongkong ke paru-paru. Kandungan asap rokok akan menyebabkan kerosakan tisu di sepanjang perjalanan di ruang ini. Ia boleh menyebabkan pelbagai penyakit di mulut, kerongkong, paru-paru dan barah. Asap akan melalui saluran pernafasan ke dalam paru-paru dan merosakkan saluran bronkus, menyebabkan bronkitis, penyakit di bahagian paru paru. Ia juga akan merosakkan pundi udara dalam paru-paru (alveoli) dan menyebabkan penyakit emfisima.

Asap rokok yang dihidu juga akan melalui saluran penghadaman dan pencernaan, yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit di bahagian esofagus, perut dan pankreas.

Racun dalam asap rokok yang larut air akan memasuki sistem saluran darah dan dibawa ke seluruh badan. Bahan nikotin, bukan saja memberi sifat ketagihan, malah menyebabkan saluran darah arteri menjadi sempit. Ia juga merosakkan dinding arteri dan akan memudaratkan organ berkaitan.

Kesan ini, dalam jangka panjang, akan menyebabkan simptom kebas pada kaki, jari, migrain, sakit kepala, pedih ulu hati, kekejangan otot kaki, serangan penyakit jantung dan sebagainya.

Racun rokok akhirnya disaring dalam buah pinggang dan dihapuskan dari badan melalui air kencing. Dalam proses ini pula, berlaku satu lagi keracunan hasil penguraian kimia asap rokok yang turut merosakkan buah pinggang. Racun dalam air kencing juga menyebabkan kerosakan pundi kencing.

Racun akibat merokok juga mempunyai kesan tindak balas terhadap ubat-ubatan. Secara umum diketahui merokok boleh menjejaskan fungsi beberapa kumpulan enzim di hati dan ada kalanya ia boleh memperhebatkan kesan sampingan sesuatu ubat itu.



Kesan Asap Rokok Terhadap Isteri Perokok Adalah:
- Melahirkan bayi yang kurang berat badan
- Melahirkan bayi yang tidak cukup bulan
- Lebih terdedah kepada kanser
- Mengurangkan kesuburan dan putus haid awal

Kesan Asap Rokok Terhadap Anak Perokok:
- Lebih mudah mendapat lelah
- Mendapat jangkitan paru-paru
- Pertumbuhan paru-paru kanak-kanak terganggu
- Mudah menjadi perokok apabila dewasa kelak

Statistik Kematian Akibat Tabiat Merokok
Di Malaysia, merokok menyumbang kepada lebih 10,000 kematian setahun; 30 peratus daripadanya disebabkan 10 jenis kanser, iaitu paru-paru, mulut, esofagus, tekak, pankreas, pundi kencing, buah pinggang, serviks, kolon dan perut, 50 peratus kematian berpunca daripada sakit jantung dan strok dengan pecahan 25 peratus masing-masing.

Menurut Dr Sallehudin, lebih 100,000 perokok dimasukkan ke hospital kerajaan di seluruh negara akibat sakit jantung, kanser dan penyakit sekatan pulmonari kronik (COPD) dan lebih penting, negara mengalami kerugian kira-kira RM20 bilion setahun bagi menanggung kos rawatan dan kehilangan produktiviti.



Faedah Berhenti Merokok
- Dapat menghindari racun
- Dapat melindungi diri, keluarga dan orang lain daripada bahaya merokok
- Menjadi teladan yang baik kepada anak-anak
- Dapat meningkatkan kecergasan serta memiliki tubuh yang sihat
- Meningkatkan deria rasa dan bau
- Gigi lebih putih dan nafas lebih segar
- Dapat mengelakkan budaya membazir dengan menggunakan wang untuk membeli rokok kepada tujuan yang lebih baik dan bermanfaat.

Gunakan Kaedah Yang Betul Untuk Berhenti Merokok
- Tetapkan tarikh untuk berhenti merokok
- Yakinkan diri
- Buat nota peringatan
- Katakan pada diri anda, "Aku bukan perokok"
- Tumpukan pada hari ini
- Sentiasa berfikiran positif
- Dapatkan sokongan
- Lawan keinginan untuk merokok
- Gunakan Terapi atau rawatan yang sesuai
- Amalkan Petua 10 M untuk berhenti merokok





MOHD YUSUF, 59 mula merokok sejak berumur 14 tahun. Dua tahun lalu, enam hari terlantar di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Putrajaya ternyata mengubah kehidupannya. 

Akibat penyakit sekatan pulmonari kronik (COPD) kerana tabiat merokok, Mohd Yusuf menjalani kehidupan yang sukar.

Sejak remaja, purata rokok yang dihisap sehari ialah 15 batang. Ketika hanya keseronokan yang dirasainya. Sepanjang itu, pernah juga dia merasa sakit dada dan batuk tetapi Mohd Yusuf menganggapnya sakit biasa. Tak pernah kenal apa itu COPD, Mohd Yusuf seronok merokok. 19 hari berada di wad hospital tanpa rokok memberi galakan kepada dirinya untuk berhenti merokok.

Walaupun sebelum ini harga rokok pernah ditingkatkan dan larangan anti merokok diperluaskan, Mohd Yusuf tidak pernah mahu berhenti merokok. Malah, hidupnya dirasakan tidak sempurna tanpa rokok. Itu kisah sepanjang 40 tahun dia merokok. Namun, ketika disahkan COPD, dia mula sedar tatkala mengenangkan nasib isteri dan sembilan orang anaknya. 


Nasihatnya kepada perokok lain, kesedaran datang dari dalam diri sendiri jika hendak berhenti merokok. Kepada remaja sama ada lelaki atau wanita, sebaiknya jangan cuba merokok. Apabila sudah gian, sukar untuk menghentikan tabiat ini.

Ini adalah kisah bekas perokok yang mula merokok sejak remaja lagi. Senario ini ternyata membimbangkan masyarakat kita. Lebih-lebih lagi remaja wanita yang merokok telah menunjukkan peningkatan.

Menurut Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian Kawalan Penyakit, Kementerian Kesihatan, Dr. Zarihah Mohd Zain, walaupun data terkini menunjukkan perokok lelaki menurun tetapi perokok wanita meningkat. Ia juga berlaku di kalangan perokok bawah umur. Data menunjukkan peningkatan perokok wanita bawah umur pada tahun 2003 ialah 4.2 peratus dan ia telah meningkat pada tahun lalu. Sebaliknya, jumlah perokok lelaki bawah umur sebanyak 36.3 peratus telah menurun pada tahun lepas.

Laporan baru-baru ini menunjukkan terdapat tiga juta perokok di Malaysia dengan 0.2 juta daripadanya di bawah umur.
Daripada data itu, peningkatan jumlah perokok bawah umur sejak beberapa tahun kebelakangan ini sangat membimbangkan.

"Tabiat merokok juga sudah menyerang anak gadis di negara ini kerana mereka sangat mudah untuk melihat golongan wanita merokok di kawasan awam. Tidak terkecuali golongan wanita di lapangan profesional," ujarnya.

Di Malaysia, jumlah perokok wanita juga semakin ketara. Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2006 mencatatkan 2.5 peratus wanita pernah merokok, 1.6 peratus masih merokok dan 0.9 peratus berjaya berhenti merokok. Di kalangan lelaki, 57.6 peratus pernah merokok, 46.4 peratus masih merokok, manakala 11 peratus berjaya berhenti merokok.
Sejak 1998, semakin banyak negara bertegas dalam menangani perokok. Banyak negara sudah mensyaratkan semua rokok di pasaran mesti dibungkus dengan grafik komplikasi merokok, misalnya barah paru-paru dan keguguran janin.

Di Malaysia, sejak 1 Jun 2009, semua kotak rokok di pasaran mesti mempunyai 40 peratus amaran bergambar di bahagian hadapan dan 60 peratus di belakang kotak.
Hasilnya menurut Dr Zarihah, daripada kajian yang dibuat, kebanyakan perokok berasa terancam dari segi psikologi dengan kotak rokok beramaran. Daripada enam amaran bergambar (barah paru-paru, keguguran janin, kelahiran pramatang, barah mulut, barah tengkuk dan gangrene) perokok lebih memilih rokok dengan gambar beramaran 'cap kaki' (gangrene).

Namun, ia masih kurang mendapat sambutan.
Lebih-lebih lagi perokok di bawah umur khususnya pelajar kini mendapat wang poket yang mewah.
Selain itu, pelbagai perisa rokok turut menggalakkan orang ramai membeli rokok. Tanpa disedari ia sebenarnya menjadi tarikan perokok wanita.
Beliau berkata wanita di seluruh dunia menjadi ketagih kepada rokok kerana kebanyakan mereka mudah percaya dengan dakwaan iklan-iklan itu yang mendakwa kononnya amalan merokok boleh mengurangkan berat badan dengan mudah.

"Ada sesetengah iklan mendakwa dengan merokok wanita boleh mengurangkan berat badan dengan mudah, dan sesetengah kaum wanita pula tertarik dengan pembalut rokok itu sendiri. Situasi ini lebih mudah berlaku di kalangan remaja," katanya.

Gejala merokok perlu ditangani bukan saja di kalangan pelajar wanita, malah merangkumi semua peringkat umur. Dalam membanteras tabiat merokok ini, pendidikan perlu diberi perhatian serius ketika di rumah dan sekolah. Ibu bapa memainkan peranan yang penting dalam memantau setiap pergerakan dan aktiviti anak mereka supaya tidak terjebak di dalam aktiviti yang tidak sihat ini.

"Usaha ini tidak akan berjaya jika tiada sokongan padu daripada semua pihak dalam melahirkan pelajar yang bersahsiah tinggi dan cemerlang pada masa akan datang. Ibu bapa misalnya, perlu kenal raka-rakan anak-anak mereka." katanya.
Kenapa remaja merokok?

1) Diri sendiri.
Rokok dikatakan identiti bagi seorang pelajar yang ingin dikenali sebagi seorang yang macho dan bergaya. Apakah ia benar? Sebenarnya remaja merupakan masa krisis identiti berlaku. Pada ketika ini mereka tercari-cari gaya yang sesuai dengan diri. bagi pelajar lelaki, rokok seperti satu kemestian. Manakala wanita juga sudah mengikut trend ini. Lebih-lebih lagi ramai golongan wanita bekerja yang mula terlibat dengan aktiviti merokok. Ibarat prestij diri, remaja wanita gemar melihat gaya mereka. Mereka juga percaya rokok boleh mengurangkan berat badan seperti seorang model.

Remaja juga percaya rokok dapat menghilangkan tekanan. Sebenarnya tidak, ia sebenarnya menambah gian pelajar untuk mencubanya lagi.
Golongan ini juga tidak perlu risau kerana poket sentiasa berisi duit. Hasilnya, mereka mudah mendapatkan rokok kerana ia dijual di mana-mana sahaja tanpa mengira amaran KKM yang melarang rokok dijual kepada golongan bawah umur.

2) Pengaruh rakan-rakan sebaya.
Faktor ini dikatakan yang paling banyak mempengaruhi remaja. Tanpa mengabaikan kesan rokok apabila meningkat dewasa, mereka seronok merokok bersama rakan-rakan. Ada juga yang didesak atau dicabar. Jika tidak melakukannya, mereka berasa malu kerana dikutuk.

3) Faktor keluarga.
Keluarga yang mempunyai masalah seperti kemiskinan atau penceraian sering menjadi faktor remaja merokok. Remaja percaya tabiat ini boleh melegakan mereka. Ada yang lebih berani, cuba mengambil dadah. Seperti dadah, mereka juga akan ketagih rokok. Bagi yang tidak berduit, remaja mula terlibat dengan gejala tidak sihat seperti lumba haram, mencuri atau meragut.

4) Persekitaran
Iklan dan penjualan rokok secara berleluasa turut mempengaruhi situasi ini. Seharusnya, semua premis perniagaan mematuhi undang-undang agar tidak menjual rokok kepada mereka yang di bawah umur..





http://jiwang.org/health-education/9804-kandungan-berbahaya-dalam-rokok.htmlhttp:

http://ms.wikipedia.org/wiki/Rokok

semua gambar : kebas terus dari encik google...thanks google luv u

Monday, December 19, 2011

PEMERDAGANGAN MANUSIA



Apsal tetiba aku pilih tajuk kat atas tuh??
Sebenornya saja jer pilih isu ni sebab per tau, malam tadi aku sempat ler singgah ke Pasar malam kat area aku ni hah, nak beli Nasi Ayam Berempah utk laki kesayangan aku tuh.

Apa yang aku peratikan malam tadi ialah pengemis-pengemis yang semakin ramai pulak kat sini. Sebelum ni yang biasa aku tengok ialah orang buta jer tapi malam tadi, dengan pengemis yang berbagai-bagai rupa, dari yang lelaki dan perempuan yang memang dah tak de upaya, dan termasuklah sorang budak sekitar usia 5-6 tahun yang tak boleh berjalan dan  tangannya mengalami kecacatan.

Kalau tengok orang tua tu, aku ni tak berapa sedih sangat, tapi bila tengok budak kecik tu alamak aiii memang sedih la dengan keadaannya yang tak berapa upaya tu, kesian la dan aku hulurkan juga sumbangan yang tak seberapa banyak. Dalam hati dok terpikir mana la budak ni tinggal, sapa la punyer anak agaknyer, ni mana punya la puak kejam dah angkut dia dan jadikan dia pengemis. Kesian sangat2.



Dah tentu-tentu ada sindiket-sindiket tertentu yang telah mempergunakan mereka. Semoga Allah menyelamatkan mereka dari kekejaman manusia-manusia  puaka. Dahla bersusah payah dipaksa mengemis hasilnya belom tentu lagi mereka dapat, kalau tak dapat dah tentu2 kene pukul, seksa lagi (hissssshhh macam dalam cite drama2 tu la, aku pun dah terpengaruh gak ) tapi itulah realitinya harini.

Isu pemerdagangan manusia sememangnya amat menyedihkan. Mereka yang terlibat dalam jenayah pemerdagangan manusia ini sangat kejam sehingga sanggup mempergunakan kanak-kanak, orang tua untuk mengisi poket mereka sendiri. Bukan setakat menjual, malah mereka sanggup melakukan apa saja demi duit.

Apa pendapat  korang, bagaimana kita dapat membantu kerajaan menangani bersama isu seperti ini dari berterusan. Jangan lupa komen tau...

Saturday, December 10, 2011

DUITRAYA.BIZ ONEX. PROJEK DUIT RAYA



Hah...korang pernah dengor ke pasal program nih? Program OneX dibina oleh QLxchange yang menjalankan perniagaan emas dan perak secara trading. OneX di cipta untuk semua orang mendapatkan cukup dana (fast-start) bagi memulakan perniagaan emas dan perak bersama QLxchange. 

Program OneX merupakan satu program force matriks 4x4 dan menggunakan sistem baru yang bersifat "upgrade by tier" dan "pay to upline". Program ini dibuka penyertaan ke seluruh dunia dan sehingga kini mempunyai pengikut dari seluruh pelusuk dunia seperti Amerika, Eropah, Afrika dan tidak ketinggalan Asia. 

Program ini amat diminati dan menarik minat ramai penggiat sistem matriks dan network bisnes dari seluruh dunia kerana modal yang kecil tetapi member pulangan 20,000 kali ganda dengan hanya melibatkan 340 orang peserta. OneX bukan gifting program (program sedekah-sedekah) kerana setiap kali ahlinya upgrade, mereka (ahli) akan diberikan sesi kursus (e-book) berkaitan perniagaan internet:


Animated Emoticons
Memandangkan modal cuma RM20 jer, aku pon join ler. Saja suka-suka nak mencuba manala tau kan nak jadi rezeki dapat plak downline secara spillover dari upline mau dapat durian runtuh yer tak. Boleh gak settlekan loan bank yang beriban2 tu (huhuhuhhuh).
Kalau nak faham betol2 kene ikot cara yang dah dorang providekan dalam video yang ada dalam link tersebut. Tengok dan baca berulang-ulang kali sampai kau pening2 lalat nyah.

Animated Emoticons
Tipu?? Scam?? Kalau setakat RM20 ni aku takde kisah sangat. Tak miskin pun, tapi kalau betul2 nak jadik rezeki hah mana la tau kan. Korang kalau rasa-rasa minat nak join meh leh tekan banner yang kat atas atau kat tepi blog aku ni yer....(mekasih banyak-banyak).


Monkey Emoticons
Pastu kita promotion banyak-banyak kat dalam fesbuk dan mana-mana laman iklan yang ada... Amacam ok tak?


Orait kat bawah ni ada sikit info tuk korang yang minat nak carik bisnes partime yang mudah n murah...yerler kan online hari2 kat fesbuk pastu selit2 la link korang pasnih yer...pastikan korang regester secepat mungkin. Kalau nak duit cepat, so cepat-cepat bertindak ok!! Kalau takut2 sangat korang gi mein jejauh yer.... (jangan marah tau nanti cepat tua...hihihiikk )





♥ Anda xperlu pikir apa2.....cuma perlu promosi link anda sahaja ...katakan anda join saya, sy akn dpt rm20. kAlAu anda cari, anda pon dpt RM20 per downline dan 100%bonus matching.. klu anda x cari pon xpe.. juz tunggu anda dpt limpahan downline dr saya.. semudah tu.. sy tetap akn cr sbb sy memang online hari2.. maksimum downline yg direct under kita 4 org je.. 

so, klu saya dpt lebih dr 4 org join sy tmasuk anda, automatik yg lain2 tu akn masuk bawah anda atau downline2 saya yg lain.. so, dats sy ckp klu anda xnk buat pape pun boleh, klu buat lagi bagus, sbb anda akan lbih masyuk n lbih cpt dpt income.. iaitu kalau anda mencari downline sendiri, anda akan dapat 100% matching bonus iaitu anda dpt bonus apabila ada downline yg uprade tier ke peringkat lebih tinggi :) ♥

♥ Kesimpulannya, bila anda dapat downline, so anda akn dpt duit , dan saya pon akn dpt duit..mcm tu jugak seterusnya.. bila downline kpd downline anda dpt duit, maka downline anda dpt duit, anda dapat n sy pon dapat.. :) ♥


OneX MENAWARKAN PULANGAN YANG LUMAYAN..MODAL HANYA RM20..DAPAT FREE DOWNLINE..BONUS DALAM US DOLLAR..ANDA HANYA DAFTAR DAN KELUAR MODAL SEKALI SEUMUR HIDUP TANPA BUAT APA2..BERMINAT??SILA PM SAYA.TQ

atau anda boleh terus Daftar percuma di sini..
DAFTAR SILA KLIK: http://www.duitraya.biz/rmseratus

Lihat seterusnya..
OneX MENAWARKAN PULANGAN YANG LUMAYAN!
TAK PERLU CARI DOWNLINE! Dapat downline free dr spillover!
MODAL HANYA RM20!
DAPAT 100% BONUS MATCHING KALAU MENAJA!
BONUS DALAM US DOLLAR!
TANPA BUAT APA2! :) SILA BACA PENERANGAN DI BAWAH DAN LIHAT LINK SERTA VIDEO UTK ANDA LBH FAHAM YE..

♥ KONSEP PERNIAGAAN Program OneX dibina oleh QLxchange yang menjalankan perniagaan emas dan perak secara trading. OneX di cipta untuk semua orang mendapatkan cukup dana (fast-start) bagi memulakan perniagaan emas dan perak bersama QLxchange. Program OneX merupakan satu program force matriks 4x4 dan menggunakan sistem baru yang bersifat "upgrade by tier" dan "pay to upline". Program ini dibuka penyertaan ke seluruh dunia dan sehingga kini mempunyai pengikut dari seluruh pelusuk dunia seperti Amerika, Eropah, Afrika dan tidak ketinggalan Asia. Program ini amat diminati dan menarik minat ramai penggiat sistem matriks dan network bisnes dari seluruh dunia kerana modal yang kecil tetapi member pulangan 20,000 kali ganda dengan hanya melibatkan 340 orang peserta. OneX bukan gifting program (program sedekah-sedekah) kerana setiap kali ahlinya upgrade, mereka (ahli) akan diberikan sesi kursus (e-book) berkaitan perniagaan internet: Lesson 1: Celebrate Exploding Your Business Lesson 2: Desperate Market Domination Lesson 3: The Millionaires Financial Breakthrough Revolution Lesson 4: Solved SEO Mysteries -----------------------------------------


Jom tonton video OneX utk lebih faham :D

SISTEM ONEX
http://www.youtube.com/watch?v=1x59_Udqwls&feature=player_embedded

OneX proof of earnings
http://www.youtube.com/watch?v=omTPhZXb_-s&feature=related

Onex review - 10 people in 3 days
http://www.youtube.com/watch?v=zOLBztZQQ1g&feature=related

Onex / QLxchange Is Not A Scam - Watch $5 Grow into $5000 - $99,000 Over and Over Again!
http://www.youtube.com/watch?v=LlmjTUaENZ0&feature=related

How To Activate OneX Account
http://www.youtube.com/watch?v=6AvoMoZhWD8&feature=related

--------------------------
--------------- ♥

Thursday, November 17, 2011

Dajjal Akan Keluar dari Tasik Tibriyah Part 2





Oleh kerana ada permintaan untuk Cik Kak mengeledah mencari sumber2 atau kesahihan hadis yang dikatakan tu, jadi Cik Kak pun cubalah mengogel segala sumber yang ada. Sebenarnya agak sukar nak cari sumber-sumber yang mengesahkan kesahihan hadis tersebut. 

Ada beberapa maklumat yang Cik Kak dapat ni, dari sebuah blog http://myalexanderwathern.blogspot.com/2008/12/tabut-dalam-hadis-tasik-tiberias.html
ni copy dari blog tersebut. Insyaallah, dimasa-masa akan datang Cik Kak akan cuba mencari lagi dimasa-masa akan datang.


Umumnya hadis-hadis tentang tabut bukanlah hadis-hadis yang kukuh. Namun begitu kita akan cuba untuk mencari sesuatu yang mungkin dapat membantu kita dalam hal ini. Kadang-kadang perkara yang kecil dapat menjadi kunci kepada perkara-perkara yang besar.



Hadis pertama:


”Al-Mahdi akan mengeluarkan tabut dari Tasik Tiberias/ Tibriyah.”

(Iqd al-Durar fi Akbar al-Imam al-Muntazar oleh Syeikh Jamaluddin Yusuf al-Damisyqi) (1)


Di mana Tasik Tiberias?



Tasik Tiberias terletak dalam wilayah Israel hari ini. Tasik air tawar terendah di dunia ini seluas lebih kurang 53 kilometer dan sedalam lebih daripada 200 meter.



Nama Tiberias diambil daripada nama seorang Kaisar Rom bernama Tiberias. Selain itu kota Tiberias juga dikenali dengan nama Galilee/ Galileadan banyak nama lain. Majoriti penduduknya ialah orang-orang Yahudi.



Kota dan tasik ini menjadi destinasi pelancongan di Israel dan pada setiap hari Sabtu (hari cuti bagi agama Yahudi) ia akan dipenuhi dengan kaum Yahudi untuk mereka berekreasi. Banyak hotel mewah, kedai dan restoran di sini.




Terbang di Sekitar Tasik Tiberias



Tasik Tiberias ada disentuh dalam sebuah hadis popular yang mengisahkan pengembaraan seorang sahabat bernama Tamim ad-Dari.



Menurut Sahih Muslim, Tamim a-Dari pernah belayar bersama-sama 30 orang. Setelah sebulan berada di lautan (kemudiannya digambarkan oleh Rasulullah sebagai satu kawasan di laut Syam ataupun laut Yaman), mereka tiba ke sebuah pulau. Di pulau itu mereka bertemu dengan satu makhluk yang banyak bulunya (bigfoot?) dan boleh berkata-kata hinggakan mereka tidak dapat menentukan bahagian depan dan belakang makhluk itu.



Selepas berdialog beberapa ketika, makhluk itu membawa mereka ke sebuah gua. Di sana mereka ketemu seorang manusia (kemudiannya dimaklumi sebagai Dajjal) yang besar tubuh badannya dalam keadaan berantai tangan dan kakinya. Kemudian manusia itu bersoal jawab dengan rombongan Tamim ad-Dari tentang beberapa hal. Salah satu daripada persoalannya ialah:



Manusia itu berkata, “Ceritakan kepadaku tentang Tasik Tibriyyah.”

Mereka menjawab, “Apa yang engkau hendak tahu tentangnya?”

Dia berkata, “Apakah tasik itu masih berair?”

Mereka menjawab “Ya.”

Katanya lagi, “Sesungguhnya air tasik itu hampir kering.”

(Ringkasan daripada Sahih Muslim)



Saya ingin menaik perhatian pembaca kepada pernyataan manusia berantai (Dajjal) itu tentang ‘keringnya’ Tasik Tiberias.


Apakah Imam Mahdi akan menguasai kawasan itu daripada tentera Israel lalu mengeringkan Tasik Tiberias dan mengeluarkan tabut?

Ataupun mungkinkah tentera Israel ada membina kompleks rahsia di bawahnya dan menyorokkan tabut di situ?







Wallahualam.1) Dipetik daripada artikel Harun Yahya bertajuk ‘Where is the Ark of the Covenant’ di http://us1.fmanager.net/api_v1/productDetail.php?dev-t=EDCRFV&objectId=3441 (2) Dipetik daripada kitab bertajuk ‘Ulasan Ringkas tentang Tanda-tanda al-Mahdi yang Dinantikan’ (terjemahan) oleh Syeikh Ibnu Hajar al-Haitamy, ms 128 terbitan Syarikat Nurulhas, Kuala Lumpur




KISAH YANG SANGAT MEMILUKAN!

Anak-anak mama yang mama sayangi, mama mintak maaf andai mama garang2, marah2, cubit2  anak2 mama, Mama tak sengaja sayang, kadangkala mama terlalu mengikut perasaan mama. Semoga mama akan menjadi seorang mama yang lebih penyayang  terhadap semua anak2 mama. Sesungguhnya tiada yang lebih berharga dalam hidupku selain anak-anak mama yang mama sayangi.




Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, "Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama".

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat.... jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: "Sayang Mama Sampai Bila Bila".


SHARE KANLAH INI DI WALL (DINDING) ANDA UNTUK MENUNJUKKAN BAHAWA ANDA MENENTANG KEKERASAN PADA KANAK-KANAK!

SUMBER: FACEBOOK

Sunday, November 13, 2011

11.11.11

Assalamualaikum bloggers semua.
Tarikh 11.11.11 ni memberikan memori  indah tuk Cik Kak kongsikan bersama kawan2 bloggers. Bagi kami kenangan terindah bersama anak menjayakan Majlis Konvokesyen Tadika Kemas Kumpulan De Safar memberi makna yang mendalam untuk kami sekeluarga. Maklumlah keterujaan kerana Syabeel adalah anak sulung kami. Jadi Cikgu dah bagi aturcara pada hari tersebut.  Selain Tadika Kemas Baitul Jannah, ada 4 lagi tadika kemas lain turut sama dalam acara ini. Meriah betol.
door gift


Sementara menanti ketibaan para jemputan pada Jam 2.00 petang. Masing-masing dok kalut menyiapkan  anak-anak. Maklumlah hari Jumaat, nak tunggu habis solat Jumaat dulu. Syukurlah, masjid tak jauh sangat dari hotel.

ceria bersama kawan-kawan

ni pesilat pembuka cara


tu dia dah mula
nasyid
nyanyi lagu 1 Malaysia


persembahan dah abes tunggu amik sijil
jom beratur

ayah, mama n syabeel


permintaan bapak budak nak bergambo ngan cikgu layan jer la

syabeel n cikgu Pauziah

makan time
meja parent

hadiah dari pihak tadika

gambar kenangan
buku penilaian
sijil

Syabeel dan semua pelajar juga mendapat hadiah seperti beg sekolah sepasang baju sekolah. Alhamdulillah, terima kasih cikgu.




hadiah dari pihak tadika


SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts