CARIAN ANDA

Thursday, June 20, 2013

SEBELUM CUTI SEKOLAH ABES


aSSalamualaikum... hai kengkwan, ni mak baru nak hapdate cite masa cuti sekolah tempohari. Dok simpan lama tapi tak post sebab lupa masukkan gambor. Arini baru dan masukkan gambor. Maklomlah baru lepas bersedih sekejap pasal hal kelab kami tu. Takpela rezeki ada dimana-mana so fokus untuk teruskan misi seperti biasa. 

Cuti sekolah 2 minggu aritu, tak sempat nak kemana sangat pon, Syabeel dapatla ikut Mummy Emma Marinie dan Family ke Gambang. Ok la tu kan. Lepas tu seronok la dia bermandi sakan kat sana dan lepak 2-3 hari kat shah alam. 

Masuk minggu ke 2 cuti sekolah, dia taknak ke taska pulak, sudahnya letak transit kat rumah nenek, lepak la kat sana sampai petang.  Mujur nenek ok jer. Hahahaha. Sekali sekali pun bukan selalu kan.

Dah nak dekat bukak sekolah rambut masing-masing dah berjurai-jurai, dengan tebalnya. Naik rimas nenek menengok cucu-cucunya. Pelagi hangkut la gi jumpa tukang gunting.



Si Aqiefie ni payah sikit kalau pergi kedai gunting, lama dah tak gunting rambut dia last masa bulan 2 aritu, ni dah bulan 6 mau tak panjang....hah dok dendiam

muke tensen tu mujur tak nanges

sibuk la nak tengok cermin la budak ni

pandang sana hah , mau gunting ni... muncung2 dah tu

kelakar kalau tengok naseb la tak de orang pun

posing

sempat gak ni muahahahha

senyap jer ni

abang syabeel gak yg relaks

suka no tengok cermin

bila nak abes ni mama

nak tengok cermin

dah hensem dah

saya pon

Memandangkan Aqiefie hari-hari dok tanya bila nak naik  keretapi maka ari sabtu tu kami anak beranak naik la komuter dari Port Klang ke Subang Jaya. Taktau nak kemana, pi subang dah la sekejap jer kan. Macam-macam perangai dok dalam train, mula-mula dok dalam coach wanita. Cakap ngan encik suami ni coach wanita kang kene halau. Alah, ngegada katanya, tak sampai 5minit datang abang polis halau dia hahahahah...kan orang dah cakap dah....Yela coach wanita utk wanita dan anak2 je, lelaki gi coach lain la eh.... Betapa wanita ni istimewa...huhuhuhuuu jeles plak dia ...

peace

aii takkan dah pening kot

seronok nyer Aqifie hasrat nak naik keretapi dah dapat

hah tengok luar

sampai kat subang dah lapar jom la makan

nasi goreng

budak ni makan aiskrim

mama order ciken cop

Balik dari subang dalam train anak-anak semua tertidur. Penat sangat la tu. Mau tak penat lari sana sini.  Sampai kat rumah, hah masing-masing sibuk nak mandi kolam. Nah, mandila sangat yer.  Hahahah jadila kan,






No comments:

SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts