CARIAN ANDA

Monday, March 28, 2011

HOBIMU HOBIKU JUA

basikal lama ngan basikal bmx
rembat dari umah kak m konon nak jual tapi beli abiskan semua
ni pun beli ngan kak m
ni hasil rembatan dari kedai  banjir
gobok nenek yang berjaya diculik dan hasil pinggan lama dari kedai banjir
hasil rembatan dari kuala kangsar
ni hiasan jer
ni pun hasil dari mak mentua
mangkuk kuih lompang
beli ajer kejenya pantang jumpa
ni pun ada lagih ha
mak aiii ada lagi
Hai u olls..pe kabor? DOk umah 2 hari ni malas nak update pape cite sebab sibuk ngan anak-anak. Kali ni cik Kak nak kongsi hobi laki cik kak. Laki cik kak ni macam-macam hobi ni antara yang dia dok jakun la ni.

Pantang dengor atau ternampak kat kedai mula la gatal tangan dok nak beli mende-mende nih... sampai semua tempat penuh sesak barat ngan  natang-natang nih... Cik kak tak la beriya no tapi memandangkan laki cik kak suka noo cik kak bagi sokongan padu jer la.

Mujurlah dia rajin ngemaskan rete-rete dia nih kalao Cik Kak nak ngemaskan tu mau makan tahun gak kot nak siapkan. Satu lagi laki Cik kak ni suka hias-hias rumah boleh katakan segala barang kat umah dinding-dinding kalau boleh letak gambar, hiasan abis la semuanya penuh...

Tak ramai orang lelaki suka hobi-hobi camnih...Ada gak yang mahal dan ada yg murah. Pinggan mangkuk lama tu 1 rm2.00, katanya beli kat kedai banjir. Banyak pulak tuh... boleh wat kenduri la. Posy flower tu plak ada yang dibeli dan buah tangan dari Kak M. Kira rezeki la. Ada juga yang dibelli di Amcorp Mall, Pasar Tani Shah Alam.

No comments:

SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts