CARIAN ANDA

Monday, June 25, 2012

Smart Koko A



Pernah beli produk ni tak? Sebenarnya mak belikan untuk anak-anak mak. (sesekali mak minum gak). hihihihih. Beli sebab nak gantikan minum susu, Syabeel dah kurang suka minum susu so cari alternatif lain menggantikan susu dia. Disarankan oleh seorang rakan sbenarnya. Memandangkan ianyanya mudah untuk diperolehi jadi mak pon amik ajer le. 

Sedap juga, mula-mula Syaebel tak berapa suka skang dia suka sangat. Sampai dia dah tak suka minum milo pulak dah. Harga sekotak RM21. Boleh tahan gak la kan...stok selalu beli 3-4 kotak untuk sebulan. Sebab dorang ni kuat minum. Biasa mak bagi minum waktu sarapan pagi sebelum ke sekolah.
Ni sedikit info mengenai produk ni.

"Smart Coco A+ "Minuman berkhasiat untuk sekeluarga yang membantu meningkatkan kecergasan minda"

Minuman bernutrisi Smart Coco A+ adalah fomulasi istimewa yang berpontensi untuk meningkatkan daya ingatan & konsentrasi minda, memperbaiki sistem peredaran darah serta sebagai ajen antioksida. Ianya diadun dari bahan yang terpilih dan berkualiti seperti serbuk koko, vitamin, madu, malt & gingko biloba.

Khasiatnya juga membantu mencantikkan kulit, membekalkan bahan keperluan dalam badan untuk baik pulih sel-sel tumbesaran dan fungsi organ dalam badan. Smart Coco A+ juga mengandungi serat, protein, vitamin & mineral yang baik untuk badan serta membantu tidur malam yang lebih nyenyak.
Cara pengambilan:
1 sachet - setiap pagi
1 sachet - setiap petang

Untuk 2 minggu pertama adalah untuk (overhaul refresh) minda kanak-kanak.
Pengambilan seterusnya bolehlah diambil 1-3 sachet setiap hari sebagai minuman tambahan yang bernutrisi.

Setelah diambil untuk beberapa hari kita akan mula nampak perbezaannya. Perbezaan lebih ketara akan dilihat apabila diambil berterusan. Namun begitu, kesannya berbeza-berbeza bagi setiap pengguna kerana ini adalah makanan tambahan dan bukan ubat. Berbeza dengan ubat contohnya paracetamol yang menghilangkan sakit kepala dalam masa sejam, tetapi hakikatnya ia cuma menahan sakit untuk jangkamasa tertentu saja. Namun, SmartCoco bertindak untuk jangka panjang. Ada pengguna melaporkan untuk beberapa hari pertama, anak mereka berasa mengantuk tetapi usah khuatir kerana dalam masa beberapa hari mereka akan kembali normal seperti biasa, malah lebih baik.


Adakah ini anak anda ?
Sukar tumpukan perhatian, mudah mengantuk & lemah ingatan ??
Bantu anak anda dengan SmartCoco A+


Untuk kecergasan badan, kecerdasan minda dan lebih tenaga sepanjang hari,
minumlah Smart Coco A+ untuk anda & keluarga.

Serbuk Koko -
Buah koko telah dijumpai di Amazon, South Amerika beribu tahun yang lalu. Sejak itu, koko adalah makanan atau minuman berkhasiat yang telah banyak dinikmati dan disukai oleh semua peringkat umur. Koko mengandungi polyphenois & filavanois yang menjadi agen kuat kepada antioksida.

Antara potensi khasiat koko adalah:
1) Mengurangkan risiko penyakit sistem peredaran & penafasan
2) Meningkatkan kadar kolesterol baik HDL dari LDL.
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung.
4) Mengurangkan risiko penyakit darah tinggi .
5) Tidur malam yang lebih nyenyak.

Kismis
Kismis adalah makanan & manisan semulajadi. Ianya adalah sumber yang baik untuk fiber, vitamin & mineral seperti Vitamin B, Kalsium, Potasium, dan zat besi. Kismis juga adalah antioksida yang baik untuk melambatkan proses penuaan. Kismis mempunyai kandungan fruktos yang tinggi dan tidak mengandungi bahan pengawet. Kismis juga dikatakan makanan yang baik untuk minda.

Gingko Biloba
Gingko adalah spesis pokok tertua didunia. Di Eropah & Amerika Syarikat, makanan tambahan dari gingko adalah bahan herba yang tinggi jualannya termasuk di France & German. Gingko secara tradisional digunakan untuk mempertingkatkan daya ingatan, konsentrasi minda dan memperbaiki sistem peredaran darah didalam badan. Gingko juga mengandungi 2 jenis antioksida iaitu flavanoids & terpenoids yang dapat mengurangkan atau menghalang radikal bebas dalam badan yang dipercayai menjadi penyebab penyakit seperti sakit jantung, kanser dan penyakit alzheimer's dan lain lain penyakit pelupa dan hilang ingatan.

Madu
Madu adalah sebagai pemanis dan bahan ubatan semulajadi yang telah digunakan berkurun lamanya dan disebut didalam Al-Quran. Sejarah ada menyatakan yang madu banyak digunakan sebagai penawar di zaman silam Mesir.

Antara khasiat madu adalah :

1. Sebagai antioksida & baik untuk kecantikan kulit.
2. Menenangkan, anti fungi & berkhasiat.
3. Membaik pulih tisu badan & menjaga tahap kalsium dalam badan.
4. Anti-bakteria baik untuk masalah dalaman dan luaran.
5. Meningkatkan daya ketahanan badan.

Kurma

Kurma adalah makanan seimbang yang baik untuk penghadaman makanan. Ia mampu memberi tenaga kepada badan manusia yang lesu dan baik untuk wanita sebelum dan selepas bersalin. Khasiatnya adalah tidak terkira dan kaya dengan serat, vitamin dan mineral yang baik untuk tumbesaran otot. Ia dapat membantu penyakit sembelit, penyakit usus dan masalah jantung.

Malt

Bahan yang baik untuk fiber, mineral, protin & antioksida.

Harga: WM - RM 21 / EM - RM 25
15 sachet X ( 25g )

No comments:

SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts