CARIAN ANDA

Thursday, May 9, 2013

Ulangtahun ke 8 Muhammad Syabeel Akmal

Olehkerana kesibukan sebab Pilihanraya aritu memang tak de la kami buat apa-apa Majlis Sambutan Besday untuk Syabeel, ayah pun hari-hari balik lewat jam 12.00 atau 1.00 pagi baru sampai umah. kesian jugaklah dengan Syabeel sebab dia dok tanya besday party dia. Bajet mak pun dah larik repair kereta comel mak tu jer dah rm1K. Camana nak buat besday party lagi kan.

So, ayah bagi bajet untuk besday prezent, tanya dia nak beli kek ke, prezent ke, dia kata nak beli mainan. Usung la budak dua orang ni ke kedai mainan yang dekat simpang 4 yang pilihan dan harga pun boleh tahan gak la. 

Paling untung bila auntie Rina belikan mainan untuknya. So, balik dari sekolah tak sempat-sempat mandi dah sibuk ngadap barang-barang tu la apa lagi. Paling suka Tom sikucing yang ajuk2 cakap orang tu. Hah ada jual benda ni kat situ belikan satu. tapi yang nak bukan adik si abang. AHhahahah...mood kanak-kanak riang layankan aje.

Kesian kat dorang sabtu n ahad lepas dok umah wan dua beradik ni sebab mama ada keje. Takpela sekali sekala jer kan, bukan selalu dok lepak umah uwan pon.

senyum lebor orang yang dapat hadiah banyak-banyak

adik pun tumpang sekaki

anti rina bagi mekasey banyak2

bukak jangan tak bukak

susah nak bukak la mama

dok tenung menatang yang dia dapat

bukak


mesti dapat satu kalau tak memberontak

suka la dapat mainan yang ada mikrofon  sebab kippi suka nyanyi

tekan dik


2 comments:

QueeN TerataI said...

dah 8 tahun.. mak ai.. dah beso cucu den... huhuhu... bestnya dpt byk hadiah.. byknya ultraman... ;)

SABARINA said...

hahahah,,, tu ultraman 10 beradik tu, cucu dah makin besau tu baru dua belum lagi ramai tu..hehehe

SEKAPUR SIRIH

Artikel berkaitan keagamaan,kesihatan, perkahwinan dan lain-lain di blog ini hanya kompilasi artikel yang dititip daripada akhbar, majalah dan internet. Blog ini memaparkan artikel yang ditulis sendiri dan artikel yang bukan ditulis oleh pemilik blog adalah koleksi peribadi, ada yang sefahaman atau sebaliknya dan bersandarkan kandungan Al-Quran. Pun begitu, janganlah membaca artikel-artikel di blog ini untuk menyangkal atau menyalahkannya, atau mempercayainya jua, tetapi bacalah menurut tujuan sebenar mereka ditulis, iaitu hanya untuk dipertimbangkan pembaca sahaja.
Tidak perlu menulis atau bertindak untuk mengecam, menghina atau mengkhianati kerana perbuatan serupa itu hanya memudaratkan diri anda sendiri.Firman Allah SWT, "Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa ia menyedihkan kamu, apa yang mereka mengatakan; namun begitu, bukanlah kamu yang mereka mendustakan, tetapi orang-orang yang zalim, ia adalah ayat-ayat Allah yang mereka menyangkal." (6:33)Pemilik blog bukanlah seorang pakar agama, pakar kesihatan mahupun pakar perkahwinan, justeru itu, pemilik blog tidak dapat menjawab sebarang pertanyaan profesional berkaitan hal ehwal agama, kesihatan, psikologi perkahwinan atau kaunseling rumahtangga dan undang-undang secara mendalam. Pengunjung dinasihatkan supaya mendapatkan bantuan pakar dalam bidang berkaitan bagi masalah / kemusykilan yang dihadapi.Kami sekadar berkongsi ilmu.

Mengamalkan apa yang disiarkan di blog ini tanpa merujuk kepada dalil daripada Al-Quran dan Al-Hadis yang semakna atau hampir semakna dengannya, bukanlah tindakan yang bijak. Yang baik datangnya daripada Allah SWT, yang buruk adalah kelemahan pemilik blog sendiri.
Terima kasih kerana berlapang dada membaca cebisan ilmu yang tidak seberapa di blog ini. Ilmu yang baik dikongsi bersama.

Popular Posts